Pronađi vrijeme za opuštanje

 

Stres je dio našeg života. Većina nas osjeća utjecaj stresa na tijelo, emocije i misli. Osjećamo umor, rastresenost, bezvoljnost ponekad i razdražljivost, ili nam se jednostavno čini da je iza nas još jedan težak dan. Pitanje je kako to promijeniti? Ili kako se barem kvalitetno opustiti? Recimo šetnjom, raznim fizičkim aktivnostima, meditacijom, akupunkturom, masažom, slušanjem glazbe i sl. Nažalost najčešće se “opuštamo” gledanjem televizijskog programa. Yoga je također jedan od načina opuštanja. Objavljeni su mnogi znanstveni radovi o stresu. U nekoliko istraživanja sudionici su bili izloženi raznim oblicima stresa. Među njima bilo je i onih koji se bave yogom. Grupi ljudi koji vježbaju yogu trebalo je znatno manje vremena da im se povišeni krvni tlak izazvan stresom, vrati u normalu. Više o spomenutim istraživanjima pronaći ćeš ovdje.

Dobra vijest je: vježbaš li yogu barem 2 puta tjedno, osim što ćeš uspješnije vladati stresom, poklonit ćeš si i mnoge druge dobrobiti. Recimo osnažit ćeš i energizirati stresom iscrpljeno tijelo.

Znanstvenici još nisu pronašli čarobnu pilulu koja će nas magično osloboditi napetosti. Ali jednostavne promjene svakodnevne rutine mogu nam donjeti potrebnu dozu dodatne energije i pomoći da se bolje nosimo sa stresom. Najbolje je da s promjenama krenemo odmah ujutro.

Čim otvoriš oči razmišljaš o obavezama koje te čekaju? Što sve trebaš učiniti za druge (šefa, djecu, partnera, roditelje)? Možda da ipak prvo učiniš nešto za sebe?

Pokloni si par trenutaka i polagano uđi u dan, svijesna sebe i svojeg tijela.










Protegni se dok si još u krevetu. Ostani u tom položaju istezanja (ruke spoji iznad glave, ispruži stopala), par udaha-izdaha. To je nježan ali efektan način da potakneš cirkulaciju tijela, posebice u rukama i nogama.












Jednu nogu ostavi ispruženu a koljeno druge lagano potisni prema prsima. Ostani u tom položaju par udaha-izdaha. Zatim zamjeni nogu i učini isto.

Ponovo ispruži noge. Prebaci ispruženu lijevu preko desne. To je blaga torzija. Ostani opet par udaha-izdaha. Ponovi to sa desnom nogom koju ćeš prebaciti na lijevu stranu. Par udaha-izdaha. Ispruži noge. Vrati tijelo u opušteni položaj. Udah-izdah.

Još malo. Sad oba koljena savini i približi ih prsima. Udah-izdah.













Tvoja yoga učiteljica/učitelj naučit će te kako pravilno napraviti mačku, psa ili junaka, Pozdrav Suncu, kao i mnoge druge položaje i nizove. Kad osjetiš potrebu i spremnost, raspitaj se za vježbe koje bi mogla raditi sama, u svojem domu.



Ksenija Štahan

učiteljica yoge                                                                                                           Home

info.yogazamene@gmail.com

097 7748 982



Pridruži nam se na Facebooku i Twitteru                                                         Newsletter


Fotografije: yogazamene; wikihow_com; nhs_uk; finerminds_com; zodhanayoga.files.wordpress_com; yoganonymous_com

 

Sjedni na rub kreveta. Raširi koljena malo više od širine bokova. Spusti gornji dio tijela prema podu između koljena. Udah-izdah.

Da, postoje razne vježbe i metode koje se koriste za reduciranje stresa, kao što su vježbe disanja, vježbe istezanja, vježbe snage, vježbe opuštanja. Yoga ih objedinjuje.

Da, potrebno je odvojiti određeno vrijeme u tjednu/danu za redovito vježbanje yoge. Al, sjeti se, tijelo i um bit će ti zahvalni za svaki uloženi trenutak.


Najbolji način da naučiš osnovne yoga položaje i nizove je da pronađeš yoga grupu koja ti odgovara.